En omfattande artikel för att få en inblick i hur mycket det kostar att flytta ditt hus och vad du kan tänka om det samt hur du kan spara pengar till din nästa flytt.
Att flytta till ett nytt hem eller kontor kan vara ett dyrt uppdrag. Att veta kostnaderna för att flytta är viktigt för budgetering och planering. Det finns många olika faktorer som spelar in för att avgöra kostnaden för att flytta, såsom storleken på flytten, tillryggalagd sträcka och eventuella ytterligare tjänster som krävs. Det är viktigt att förstå alla dessa faktorer för att få en korrekt uppskattning av dina flyttkostnader. I den här artikeln tar vi en titt på några av de vanligaste flyttkostnaderna och hur du kan spara pengar på din nästa flytt.
De vanligaste transportkostnaderna är:
Packningsmaterial
När det kommer till förpackningsmaterial innehåller det saker som tejp, lådor och andra saker för att hålla dina tillhörigheter skyddade under transporten. Företag kan ofta hjälpa till med detta mot en avgift, vill du spara pengar kan du göra denna del själv.
Familjestorlek
Beroende på hur mycket utrymme du måste flytta påverkar detta även priserna eftersom det kan kräva flera resor eller ytterligare personal och bilar för att säkerställa att allt flyttas. En av de saker som kan tas i beaktande när det kommer till vad som ska flyttas är att demontera saker som bord, skåp, sängar etc, vilket minskar antalet kubikmeter som ska flyttas.
Avstånd/tid
I vilken utsträckning du måste flytta påverkar även priserna i form av avstånd och tid och det kommer tillägg till priset ju längre du är från där du ska flytta. Det finns inte mycket att göra här när det gäller att spara pengar.
Ytterligare tillägg
I så fall behöver du ytterligare tillägg som demontering, försäljning eller flyttstädning. Så det tillkommer utgifter för dessa tjänster, självklart kan du göra det själv och sedan spara lite pengar. Men ibland kan det vara bättre att överlåta ansvaret till flyttfirman så att du kan lägga tid på annat.
Två sätt att räkna ut när det kommer till prissättning.
Fast pris
- Rekommenderas för specifikt arbete
När du ska flytta dina bohag kan du korrekt identifiera allt som ska flyttas och på så sätt få ett fast pris och ett färdigt paket.
Detta hjälper dig att hålla reda på hur mycket det kostar att utföra en specifik tjänst, och för att få ett fast pris behöver du lämna information som:
Han lever
Petya
Antalet rum
En form av boende
Golv
känsla
Bilder på det du vill förmedla
Genom att inkludera all denna information kan du känna dig säker på vad du kommer att betala för din flytt.
klockpris
- Rekommenderas för kontinuerlig drift
Behöver du hjälp med till exempel en kontors- eller lagerflytt rekommenderar vi att arbetet utförs på tillfällig basis då vad som kommer att täckas kan variera vid varje tillfälle. Då blir timpriset mer rättvist för dig eftersom du bara betalar för den tid du behöver.
Överför företagspris per timme?
Timpriset varierar beroende på antalet personer som ska hjälpa till med flytten.
vräkning | tagen |
1 person inklusive bil | 495 DKK |
2 personer inklusive bil | 795 DKK |
Exempelpris för en flyttfirma som flyttar
Flyttprocessen kostar den tid det tar att genomföra flytten, antalet personer som hjälper till, kostnaden för lastbilen och eventuella extrafunktioner som packning.
mätning | tagen |
1 rum och kök | dansk dansk 1975 |
2 rum och kök | 2900 DKK |
3 rum och kök | 3400 DKK |
4 rum och kök | 3750 DKK |
5 rum och kök | 4850 DKK |
Cirka beräknat fraktpris exklusive RUT-rabatt, ca transportkostnad 2023 exklusive packning.